vasárnap, december 14, 2014

BLOGMAS | DIY gömbdekoráció


Sziasztok Drágák! Nos, hogy áll a karácsonyi dekorációtok? Nekem mondhatni kész, ezért most két kézzel nekiálltam az osztálytermünk design-ját megtervezni. Azonban, az elmúlt héten sokat gondolkodtam, hogy mi lehetne az, amit még ide a szobámba is feltehetnék... Valami, ami DIY is, meg nem is - különleges, egyedi, meg egy kicsit hagyományos... Gömbök!
Egyet mondok, kettő lesz belőle; el is szaladtam a Tesco-ba és bevásároltam gömbökből. Párat kölcsönvettem a régiek közül is, és mivel túl unalmasnak találtam őket: kaptak egy kis "színt". 
Tehát, a mai bejegyzésben 3 DIY gömb-díszítést fogtok látni különböző technikákkal, illetve, egy "füzért", amit csillogó gombócokkal tettem érdekesebbé.
Kezdjünk is neki!

(Igen tudom, mesterséges csúnya fények, stb...)

Amire szükségetek lesz, az első gömb elkészítéséhez:
  • hagyományos gömb (lehetőleg matt)
  • barna akrilfesték (mattra száradó, az enyém gesztenye színű)
  • piros toll/festék
  • fekete tűfilc/festék
  • vastag fekete filc (opcionális)
  • christmas marker (beszerezhető az Intersparban, körülbelül 600 forintért; bár lehet, hogy egy arany színű toll is megteszi)
Illetve kell majd egy madzag, amire az elkészült gömböt felakasztjátok - a száradás idejére.


Elsőként a mutatóujjamat kicsit belemártom az akrilba, majd egy pöttyöt nyomok a gömbre - pontosabban négy pöttyöt, hogy ne csak egy oldalú legyen.
Ezt hagyni kell száradni - körülbelül egy órát, de lehet, hogy fél is elég lesz: ez a festék típusától és a pötty nagyságától függ.

(igen, ez egy másik gömb, de nem bírtam kivárni még a másik megszárad)
Miután mattra száradt a festékem, a vastag alkoholos filcemmel szemeket rajzolok neki, a piros tollal orrot (Rudolf ♥), illetve a vékony tűfilccel pedig szájat.


A Christmas Marker-emmel édes kis agancsokat varázsolok a fejeikre.
És kész is van a szarvasos gömböm! :)



Még két másik fajtát is készítettem (de azokról nem készítettem külön tutoriált, mivel egy leírásból is megérthetőek).
Az másodikhoz csomagolópapírt használtam, amiből kiválasztottam egy mintát (jelen esetben egy karácsonyfát) és egyforma csíkokra vágtam. A gömb négy oldalára ragasztottam ezeket (stiftes ragasztóval). Ezután egy kis glitterpasztával lekentem az egészet.
A harmadik gömbhöz pedig csak a Christmas Markert használtam, amivel először csíkokat, majd pöttyöket festettem.











Ő lenne a "gömbfüzérem", amiről még a bejegyzés elején ejtettem szót. Csupán négy gliterrel borított, csillogó gombócot használtam fel hozzá (ezeket nem én alakítottam át, így vásároltam), illetve a már korábban bemutatott gyöngysorom, meg egy kis celluxot és "kerti kötözőt" (ismertebb nevén: barna madzagot). A madzagomra csomókat kötöttem, amik a gömbök helyét jelölik, és nem engedik őket elcsúszni, majd rátekertem a gyöngysort. Két szekrény közé rögzítettem, egy-egy ragasztócsíkkal.

Nos, ennyi lenne mára ez a bejegyzés - remélem tudtam újabb ötleteket adni a Ti, saját dekorációtokhoz. Azt hiszem az idei évben már nem lesz dekoros bejegyzés, ha lesz is - az már nem a saját szobámba, hanem az osztálytermünkbe megy. 
Viszont a segítségeteket kérném!
Ti mit adtok a szüleiteknek Karácsonyra? Sajnos kicsit kifogytam az ihletből és kéne pár - lehetőleg saját készítésű dolog - amiről egyrészt szívesen olvasnátok egy poszt keretein belül, másrészt örülnének neki a családtagjaim! :)
Oh, és ha még nem láttatok volna az előző karácsonyi bejegyzéseket, már csináltam egy kézmelegítőt, dekoráltam tobozokkal és gyöngysorokkal, illetve gyertyákkal, sőt egy égősor is felkerült a szobámba!

Puszik és ölelések,
SR Blog.

4 megjegyzés:

  1. Szia!:) Aranyos otletek, es meg egy olyan ugyetlen emberke is meg tudja csinalni mint en;) valamelyik nap be is szerzek ilyen matt gomboket es kiprobalom!
    Es a szuleidnek az ajandekkol kapcsolatban: en anyukamnak egy hogombot keszitettem. Nagyon egyszeru, de szerintem mutatos ajandek. Ha erdekel, leirom hogy csinaltam.
    Remelem tudtam egy kicsit segiteni. Szep estet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :) Nagyon köszönöm a kedves szavakat és az ötletet - érdekelne is, hogy hogyan készítetted! :)

      Törlés
  2. Szia!^^
    Nagyon aranyos ötlet(ek). Nekem még csak egy égősor van fent (amiből az elem is hiányzik). De dolgozom rajta! (:
    Én apukámnak vettemegy fakockát (6cm), és matematikai jelképeket írtam rá, mivel informatikus, amihez szükséges a matek! Anyum gyertyát kap (illatosat vettem neki - meggyes - a Rossman-ban található). De akár készíthetsz/vehetsz neki egy pólót, vagy egy sálat. (;

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm a dicséretet és sok sikert kívánok a díszítéshez! :)
      Az ötletekért hálás vagyok, lehetséges, hogy hasznosítani fogok őket! :)

      Törlés

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)