kedd, október 07, 2014

DIY | Room decor


Hey, Drágáim! Mi újság veletek, hogy megy a suli? Remélem jól vagytok, és továbbra is olvassátok a blogot! Egy bejelentéssel kezdenék: egy apró csere fog történni, ugyanis a csütörtöki #throwback posztokat, egy új kezdeményezésre fogom cserélni! Ez pedig nem más, mint a Pillecukor blog írójának, Szilvinek a (szerintem fantasztikus) ötlete, a "Vigyázz, Kész, Posztolj!" sorozat. Mivel a BackToSchool-ért odavoltatok, gondoltam egy újabb (bár kicsit más) sorozat esedékes lenne. Tehát: minden második hét csütörtökén egy random témában íródott VPK poszt fog jönni. 
Most pedig tekintsünk bele a szobám egy apró részébe - a legfőbb dekor elemekkel karöltve!

Ezek olyan dolgok, amik magatok is könnyen elkészíthettek - nem kell hozzá semmilyen professzionális tudás, hogy szépen berendezd és feldobd a szobádat. Sokkal szebb egy díszített helyiség, mint egy üres, pangó négy fal közé zárt tér. Én speciál színesebb térben érzem magam jobban, ezért lila és sárga színűek a falaim. Az íróasztalomat külön lámpa világítja meg, illetve van egy három ágú csillár a plafonon. Négy szekrényem van + az ágyam melletti apró éjjeliszekrény, az íróasztalom egy falra szerelt bútorlapból áll. A falon egy naptár, és egy parafa tábla van. Az ágyam kihúzhatós, napközben kanapéként, éjjel alvóhelyként funkciónál. A padlóm éger színű parketta (mint a szekrények is), illetve egy kisebb és egy nagyobb gyapjúszőnyegem van még. A helyiségnek egy ablaka van - ezzel annyira nem vagyok elégedett, mert leginkább (főleg így ősszel), csak délelőtt fordul erre felé a nap (akkor pedig nem tudok fotózni, mert nem vagyok itthon).
Ezt a kis leírást csak azért kaptátok, hogy mindezt könnyebb legyen elképzelni.


Elsőként kezdjük a dekorációt az asztalommal. Már korábban, a tanulási tippek posztban írtam, hogy mennyire hasznosnak tartom a rendszerezést. Mivel ennél az asztalnál tanulok, fontos, hogy legyen hely a könyveknek, az írószereknek és egyéb kellékeknek egyaránt. Ezért a színes ceruzáim, a tollaim, a szövegkiemelőim, illetve a filceim külön-külön tartókat kaptak - hogy mindig mindent megtaláljak és egy mozdulattal visszatehessem a helyére. Mivel lusta voltam (és kicsit fukar) ceruzatartókat vásárolni, ezért a korábban ajándékba kapott bögréimet használtam fel. Ti használhattok még apró méretű virágkaspót, befőttesüveget, illetve konzervdobozt is - decoupage technikával ragaszthattok rá díszes szalvétát, vagy csak simán csomagolópapírral burkolhatjátok, illetve le is festhetitek. Rengeteg féle ötlet és megoldás van az írószereitek tárolására.


Újabb rendszerezés az asztalon: dobozkák. Dobozmániás vagyok (ez furcsán hangozhat, de szerintem tényleg nagyon hasznosak), szóval mindent szétválogatok és egy-egy dobozba rakom őket. Így tettem most is - az első doboz egy barátnőmtől van, aki egy sima fadobozt dekorált decoupage technikával (ilyet hobbiboltban vehettek, illetve én korábban láttam az Intersparban is, gondolom szuper/hipermarketekben még megtalálható, illetve a hozzá illő ragasztó és lakk is) - a második pedig egy egyszerű (mégis szép) zsebkendős doboz - természetesen zsepik és fólia nélkül. Ezekben a ragasztót, vonalzókat, faragót, radít, stb. tárolom. 


Ha már dobozok.... Hogyan lesz ebből a sima cipős dobozból ez a cicás cukiság? Könnyen! Csak egy megfelelő méretű doboz, szabadon választott csomagolópapír, ragasztó és olló kell hozzá. Kiszabjátok a papírból a kellő méretet (persze a széleinél kicsit többet kell hagyni - minimum 2 cm-rel), majd folyékony ragasztóval (pl. technokol) bekenitek a dobozt - elsőként az alját (vagy ha a fedőről beszélünk, akkor a tetejét), és óvatosan ráillesztitek a papírt. Előtte persze érdemes rápróbálni, behajtogatni, hogy a megfelelő helyen legyen és ne ragasszunk össze mindent. Amint ez elkészült, jöhetnek sorban az oldalak. Amint kettő megvan (szerintem a nagyobbakkal éri meg kezdeni - de ha kocka alakú a dobozod, akkor lényegtelen), a következő kettő elkezdése előtt be kell vágni a szélei a papírnak, hogy be tudjuk majd hajtani. Miután ezt is leragasztottuk a folyékony ragasztóval, én még egy kis cellux-ot dobtam a széleire a papírnak - csak a biztonság kedvéért. 
És... el is készült a dobozunk! (Én két különböző papírt használtam a fedőre, és magára a dobozra, de rajtatok múlik a döntés!)


Még mindig rendszerezünk, ugyanis ezek a kis fonott kosarak nagyon közel állnak hozzám. Azt hiszem a Tesco-ban vásároltam őket (még régebben) F&F márkatermékként. Három különböző méret volt egy csomagban - a legnagyobban az ékszereim egy része, a másodikban emlékpapírok és fényképek, a kicsiben pedig tartalékgombokat tartok a ruháimhoz. Egy polcon vannak elhelyezve egymás mellett és nagyon jól mutatnak!
Egyetlen hátrányuk, hogy mivel fonottak és természetes anyagból készültek, hajlamosan a tetejük levételekor és rárakásakor hullatni ilyen kis gyékénydarabokat. 


Mivel a virágok szerelmese vagyok, ezért úgy gondoltam, jó ötlet lenne pár szárított darabot is elhelyezni a szobámban - így is történt. Három száradt rózsa és négy orchidea foglal helyet ebben a kis vázában (amiből egyébként van még egy ugyanilyenem, csak nagyobban). Ha kidrótozzátok őket  szárítás előtt (vagy már drótokkal együtt veszitek a virágboltban), nem fog lekókadni a fejük. Szép díszek, és ha vigyáztok rájuk, sokáig kitartanak.


Figyelem, Gyertyakedvelők! Ez a kis fickó csodás levendulaillatot áraszt (ezért is nincs szívem meggyújtani). Egy kisméretű hozzáillő szalvétát (F&F-ből) és egy szív alakú kosárkát tettem alá, majd a polcomra helyeztem...


...ahová még ez a dísztányér is került. Lila, mint a gyertya (és a fal) szóval passzolnak egymáshoz. Ez is F&F-es darab, és ahogy láthatjátok az alja mintás, a belseje pedig egy üveglappal van fedve - de a minta így is látszik, habár nem tapintható. A belseje fényes, a külső rész pedig matt.


Mivel említettem, hogy egy parafa tábla található a falamon, így annak a díszítéséről is illik ejtenem pár szót. Elsősorban a saját munkáimat, rajzaimat szeretem kitenni a fontos teendők és információk post-it-jei mellett. Ha most felmerült bennetek az "Ah, én nem tudok rajzolni...!" gondolat - felejtsétek el! Nagyon is egyszerű ilyen szép virágot készíteni, csak hívjátok segítséggel a Google-t. A képkeresőt állítsátok rá a virágokra, (vagy amit akartok rajzolni) és a beállításoknál nyomjátok be a 'Vonalrajz' opciót. Csupa csodás mintát fogtok kapni, amit képernyőn, vagy kinyomtatva ablakon keresztül, át tudtok másolni.


A táblán helyet kapnak még az emlék-karszalagjaim (táborok, fellépések, kirándulások), illetve további munkáim. A tetején apró díszítés egy kis masni - megint lilában.

Nos, ezek lennének a tippjeim! Ha hasznosnak találtátok ezt a bejegyzést, írjátok meg kommentben - ha nem, akkor is! Arra az esetre, ha kipróbáljátok, osszátok meg valamelyik közösségi oldalon, a #Styleriginal hashtaggel és mondjátok el a barátaitoknak, hogy honnan kaptátok az ötletet! :)

Ennyi lettem volna mára, Cukik. Remélem tetszett a poszt és elégedettek vagytok vele. Holnapután egy újabb bejegyzéssel jövök, addig is... Jó sulit! :)
Megengedek magamnak egy kis hirdetést, és említeni merészelem, hogy remélem tudjátok, hogy fenn vagyunk a közösségi oldalak nagy részén! Pontosítva a dolgokat: van egy Facebook oldalunk - a legfrissebb frissítésekkel és aktuális képekkel -, ugyanitt csoportunk - ahova bárki csatlakozhat -, ott vagyunk Tumblr-ön, WeHeartIt-en, Polyvore-on, illetve Bloglovin'-on és egy ideje Magyar Blogokon is! Remélem rákattintatok valamelyik linkre - habár az oldalsávon is megtaláltok mindent! :)

Öléles és puszi Nektek,
SR Blog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)