kedd, október 21, 2014

DIY | Mikrós sütik 1.


Hello, Cukik! Nos, ki várja az őszi szünetet! Az összes blogger és az összes olvasó! (Plusz a diákok és tanárok egész serege...) Hogy miért?! Újítások, izgalmasabb posztok, érdekes témák, és persze Halloween ezerrel! Jól hangzik? Számomra nagyon!
Hogy ez a kis 'promóció' mit takar, azt egyenlőre nem mesélhetem el - minden meglepetés. De térjünk is át a mai bejegyzésre. Sütögettem egy kicsit (nálam ez már nagy dolog) és gondoltam megosztom veletek a két kedvenc receptem.
Aki szereti az édeset, a Nutellát, és az Oreot, az figyeljen!
Egyik recept sem lesz nehéz, villámgyorsan elkészülnek és szuper fincsik! Az első egy Nutellás-kakaós sütemény. Én egyszerűen imádom - egyeseknek kicsit tömény, de szerintem annyi íz kell... a barátaimnak szoktam csinálni és finoman szólva nagyra értékelik. (Éhenkórászok.)
Tehát kezdjünk is hozzá!


Hozzávalók:

  • Liszt
  • Kakaópor
  • Porcukor/kristálycukor (én porcukrot használtam)
  • Vaj/margarin (én margarint használtam)
  • Nutella
  • Tej
  • Tojás
Ezeken kívül szükségetek lesz még: egy nagyobb tálkára, amit be lehet tenni a mikróba (ez lehet bögre is), illetve én egy kisebb tálat is elővettem (a tojás miatt), és természetesen a kanalak, kések és villák is legyenek kéznél.


Elsőként megmosok egy darab tojást, kiütöm a kisebb tálamba, majd felverem. Akkor mondható késznek, ha ilyen szép, egyenletesen sárga színe van - persze nem kell tokéletesnek lennie. (Ez a lépés kihagyható, abban az esetben, ha az összekeverésnél szeretnétek csak úgy beletenni a tojás, és kavargatás közben eloszlatni a masszában. Bár számomra ez így egyszerűbb, az a kis mosogatni való meg nem számít...)


Eközben a nagyobb edényembe 2 nagyobb evőkanál liszt, ugyanennyi kakaópor és egy evőkanál porcukor (vagy kristálycukor) kerül. Kicsit összekeverem őket és igyekszem a keményebb porcukor golyócskákat szétmorzsolni egy kanállal, hogy később ne legyenek csomók a masszában.


Majd egy evőkanál vaj kerül a már összekevert porokhoz. Nyugodtan használhattok margarint is - én is azt tettem - illetve egyéb növényi olajos készítményeket.


Végül a többi hozzávaló is belekerül: az előre felvert egy darab tojás, körülbelül két evőkanál tej, és két evőkanál Nutella. Ezek után alaposan összekeverem - minél csomómentesebb annál jobb.


Miután összekevertem a tésztámat, ehhez hasonló eredmény tárult a szemem elé, Ugyan még kicsit csomós, de ezek vajdarabkák - amiknek egyenlőre nem sikerült elolvadniuk. Ezt a problémát a mikróm megoldotta. Arra figyeljetek, hogy keményebb cukor, illetve liszt darabok ne legyenek benne, mert arra ráharapni nem egy kellemes érzés...
Eljött az ideje, hogy a sütikénk a mikróba kerüljön, egy magasabb (nálam hármas) fokozatra és kettő, két és fél percig süljön.

A végeredmény NAGYON forró, tanácsolom egy kesztyű, vagy konyharuha használatát a kivételkor - nehogy megégessétek a kezeteket! Egy villával ellenőrizzétek, hogy eléggé megsült e. Tegyétek félre, pár perc alatt hagyjátok kihűlni, és egy evőeszköz segítségével vegyétek ki a tálból. Ezután már vágható állapotban van - ha nem találjátok elég édesnek, mehet egy kis nutella, vagy csokiszirup a tetejére.
Kész is vagyunk!

A következő édességbe Oreo kekszeket fogunk tenni - én nem kaptam kimondottan ezt a márkát, szóval egy ugyanolyan (Aldi-ban vásárolt) "fake Oreo"-t fogok használni. Szerintem ez más fajta keksszel is finom - legközelebb kipróbálom úgy, és megírom az eredményt! :)
Kezdjük is!


Hozzávalók:
  • Liszt
  • Porcukor
  • Oreo (vagy más, hozzá hasonló keksz)
  • Tojás
  • Olaj
  • Tej
Ezeken kívül ismét két tálra lesz szükségünk. Plusz, ha úgy csináljátok, mint én, akkor egy vágódeszka, egy klopfoló (vagy kalapács), illetve egy nejlon zacskó is kelleni fog. A kanál, a villa és a kés pedig szerintem már alap dolog...


Elsőként egy kisebb zacskóba teszem a kekszeket (én öt darabot használtam fel) és egy vágódeszkára helyezem a kis csomagomat. Egy húsklopfoló fás részével (NEM a szegecses, fémes rész, hanem a fejének az a fele, ahol nincsenek fogai), megcsapkodom a kekszeket, amíg poros állagot nem kapnak - nem kell tökéletesnek lennie, elég ha darabosra törjük.


A darabos kekszet egy nagyobb tálba teszem, illetve egy tojást kiütök egy másik, kisebb tálba. 
Most következik a többi hozzávaló.


A tojást felverem. A kekszhez hozzáadok négy evőkanál lisztet és ugyanennyi porcukrot. Ismét igyekszem elkeverni a csomókat, hogy később ne kelljen vele bajlódni.


Ezek után következik 3 evőkanál tej, ugyanennyi olaj, és a tojás. A hozzávalókat csomómentesre keverem (nem baj ha a keksz kicsit darabos, illetve az sem számít, ha a massza világosabb).
A mikróba teszem, körülbelül 2-2,5 percre, nagyobb (3-as) fokozatra.
És el is készültünk mind a két sütivel! Remélem nektek is ízlik majd - készítsétek el a barátoknak, családnak és mindenkinek, aki édességrajongó! Jó étvágyat hozzá! :)

Remélem tetszett a mai poszt és kedveteket lelitek a sütikben! Ha szeretnétek több ilyen főzőcskézős bejegyzést, írjátok meg kommentben, illetve pipáljatok! :) A feliratkozást és a közösségi linkeket az oldalsávon megtaláljátok!

Puszi és ölelés,
SR Blog.

2 megjegyzés:

  1. A mikrós sütik valóban életmentő találmányok, főleg az egyetemisták számára :D

    VálaszTörlés

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)