kedd, szeptember 02, 2014

BackToSchool | DIY könyv/füzet bekötés


Sziasztok Édeseim! Nos, hogy telik eddig az első hét? Nekem egész tűrhetően! Nagyon sok órám van, és mikor megkaptam az órarendet csak pislogtam, mint egy hal... de a barátaim kárpótolnak mindenért! Remélem ti is élvezitek az új tanévet és sok élményben lesz majd részetek! :)
Úgy döntöttem, hogy hiába kezdődött el az iskola, még nincs értelme befejeznem a BackToSchool sorozatot - tehát még egy, vagy kettő héten keresztül mindenképp menni fog! 
Visszatértünk tehát a suliba, mi következik most?! Megkapjuk a könyveinket! Örülünk (vagy nem) nekik, és el is határozzuk, hogy idén (talán egy kicsit) jobban fogunk vigyázni rájuk, mint tavaly. 
Egyszóval a mai bejegyzésben a sima, legegyszerűbb könyvkötési és füzetburkolási stratégiát mutatom be nektek! 
Ha érdeklődtök, olvassatok tovább!


Hogyan lesz az első képen lévő "csupasz" könyvből a második, burkolt, matricázott forma? Nagyon egyszerű, csak pár lépés az egész, és gyerekjáték!


Amire szükségetek lesz:
  • Tankönyvborító fólia
  • Olló
  • Vignetta
  • és természetesen egy tankönyv


Elsőként magam elé veszem az egyik könyvemet (jelen esetben a németet), és ráfektetem a kinyitott fóliára - fontos, hogy a sárga csík, azaz a ragasztós része legyen felfelé.


"Becsukom" a fóliát, azaz ráhajtom a könyvre, mintha szendvicset készítenék.


Ezután a körmömmel kicsit elegyengetem a fóliát, rásimítom a könyv élére, hogy egy jól látható vonal húzódjon rajta.


Kinyitom a könyvet és a vonalamhoz illesztem a fedőlapját.


Lehúzom a ragasztót lefedő sárga csíkot.


Majd ráhajtom a lapra a fóliát.


Becsukom a könyvem, majd ugyan azt teszem, mint az előző oldalnál.


Ismét segítségül hívom a körmeimet, egy újabb hajtást csinálok, csak most a másik felén.


Kinyitom a könyvem ismét, és a hátlapot a vonalamhoz igazítom.


Lehúzom a ragasztót fedő csíkot, majd behajtom a fóliát.


Becsukom a könyvet és ellenőrzöm, hogy nem lett a túl laza, illetve túl feszes a borító. Ha nem jó, le kell venni, de a tépés nagyon csúnya nyomot hagy, mivel az erős ragasztó kiszakítja a lap felszínét.


Ha a borító nagyobb, mint a könyv, egy ollóval vágjátok le a szélét! Figyeljetek rá, hogy ne vágjatok bele a könyvbe, mert a görbe lap nem a legszebb látvány. Ha túl nagy az ollótok és a sarkoknál problémát okoz a vágás, váltsatok át körömollóra.


Vegyetek egy vignettát, és illesszétek a fóliára (vagy az alá), majd írjátok rá a neveteket, osztályotokat, és a tantárgyat. 


És, íme! El is készült a legegyszerűbb "basic" borító, amivel könnyedén az összes könyvet lefedhetitek - plusz, még a füzeteket is akár. Ez a fólia több méretben kapható, kicsit sem drága, vignettából is óriási a választék. Kedvetekre kombinálhatjátok őket, ahogy csak tetszik!
Sajnos több dologgal most nem tudtam készülni, mivel idén csak a könyveimet burkoltam, és az összes füzetem spirál, amik teljesen jók borító nélkül is.

Tudom, hogy nem ez volt a leghosszabb, és tartalmasabb poszt, amit valaha produkáltam, de higgyétek el - már most alig van időm...! Ezért legalább ti ne feledkezzetek el a blogról, még mindig jöhetnek kérdések a Q&A-be, pipák és kommentek erre a bejegyzésre - meg mindegyikre...!


Legyetek ügyesek a suliban, és látogassatok vissza a blogra hamarosan! :)

Puszi, ölelés és kitartás,
SR Blog.

2 megjegyzés:

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)