vasárnap, július 13, 2014

INSPIRATION | Hogyan légy boldog?


Sziasztok, Cukik! Hát, újra itt... Máris elérkezett a vasárnap - az új poszt ideje. Nem vagyok benne biztos, emlékeztek e arra, mit rejt ennek a címe, ígyhát megint egy kifejtéssel kezdenék: #stuckinmymind /~magyarul: megragadt a tudatomban/, egy olyan poszt lesz, amiben egy kicsit a hetemről, az elmúlt időszakomról fogok írni, vagy egy üzenetet kifejteni nektek, kicsit személyesebb dolgot, ami mégis az egész földkerekségnek szól, általánosan. A mai napra is egy különleges, gondolom sokatokat érintő témát választottam, és elég sok képet összeszedtem, hogy kicsit érdekesebben tudjam tálalni. 
De még mielőtt nekikezdenénk, hatalmas köszönettel tartozom, mivel még csak ez az ötödik poszt és túl vagyunk az 1000 oldalmegjelenítésen! Ezer puszi nektek érte! :*
Most pedig, vágjunk bele a gondolataim mélyébe!
A mai témám egy hosszabb terjedelmű, sok kifejtést igénylő, és remélem hasznos dolog. Gondolkodtam rajta, hogy jó ötlet e ezt választani, mivel én is sokáig küzdöttem vele... De itt most nem rólam van szó, hanem rólatok - hogy nektek legyen jobb, könnyebb minden nap.
Saját magunk boldogsága.
Nehéz kérdés? Az bizony. Minden rajtad múlik, hogy hogyan állsz magadhoz, a környezetedhez, hogy elfogadod e a saját hibáid. Mint ahogy a blogom jelmondata is kapcsolódik ide: "Senki sem tökéletes, de mindenki egyedi". Az, hogy elfogadod e magad olyannak, amilyen vagy - meghatározza a boldogságod az életben.


Múltkor megláttam ezt a képet, akkor jöttem rá, hogy van értelme egy ilyen posztot csinálni.

"A boldogság 10 útja:
1. Fogadd el a dolgokat, amiken nem tudsz változtatni. Ha mégis tudsz, és akarsz is - csináld.
2. Engedd el azokat az embereket, akik lelomboznak. Ha már figyelembe vetted ezt a gondolatot, tudod kik ezek az emberek.
3. Tedd be a kedvenc zenéd, énekeld teli tüdőből, táncolva, miközben mész.
4. Menj futni. Egy szép, hosszút. Fuss addig, amíg jól érzed magad, a legvégsőkig. Utána elég fáradt leszel ahhoz, hogy az érzések kevésbé fontosnak tűnjenek.
5. Hívj fel valakit, akit szeretsz. Az, hogy hallhatod a hangjukat, jobbá teheti a napod.
6. Mosolyogj egy idegenre. Ez mindkettőtöket mosolyra késztet majd.
7. Küldj egy névtelen bókot valakinek.
8. Írj le mindent, amit nem kedvelsz magadban. Tépd szét. Égesd el.
9. Nézd meg a kedvenc filmed.
10. Realizáld, hogy te vagy saját magad legnagyobb kritikusa. Az emberek nem látják a hibáidat annyira, mint amennyire te látod magadban. Szóval ismerd fel, hogy azok nem is hibák, nem tökéletlenségek. Ők tesznek azzá, aki vagy."

Én nagyon hiszek ebben a tíz pontban, szerintem te is gondold át, mert nagyon igazak. Még ha nem is könnyű egyből csak így elhatározni, hogy "na én most boldog leszek" - mert ez körülbelül egyenlő a lehetetlennel - a tudat, hogy mindent megteszel a saját jókedvedért, és próbálod megszeretni magad, sokat segíthet.


Tyler Oakley - szerintem a többség ismeri és kedveli ezt a nevet, meg a mögötte rejtőző embert is. Számomra egy nagyon pozitív figura - akik még nem hallottak róla, keressenek rá a channel-jére YouTube-on, illetve a blogjára Tumblr-ön. Mikor ezt a pár soros szöveget reblogolta, nagyon megtetszett, mert ő hisz ebben és én is hiszek benne.

"Pár gyors emlékeztető:
- Az a dolog, amit tettél, és mostmár kínosnak vagy furcsának érzed magad miatta - ne aggódj, már mindenki elfeledkezett róla.
- Jól nézel ki ma! Ha nem látsz semmit az arcodon hat lábfejnyire állva a tükörben, akkor mások sem fogják észrevenni.
- Ha valami kiesik az irányításod alól, ne engedd magadnak, vagy bárkinek is, hogy azt higgye egyedül kell vele boldogulnod.
- A társasági életünknek különféle ciklusai vannak (egyszer fent, egyszer lent). Ha úgy érzed az összes barátod mellőz, minden ok nélkül, akkor valószínűleg csak más elfoglaltságuk van.
- Ha egyfolytában, megállás nélkül valakire vagy valamire gondolsz, és nem tudod kiverni a fejedből, találj valamit, ami mentálisan lefoglal. Olvass, vagy nézz meg egy filmet. Ez nem old meg semmilyen komoly gondot, de jobban fogod érezni magad tőle.
- Semmi sem lesz mindig egyszerű, de ha megpróbálod, akkor annak elég jónak kell lennie bárki számára. Ha nem az, valószínűleg a rossz emberekkel beszélsz.
- Soha ne becsüld le az alvás fontosságát! Ha sötét van kint, és rosszul érzed magad, csak bújj az ágyba és foglalkozz a problémáiddal másnap."

Úgy vélem az emberiség 90%-a azért nem boldog, mert nem tudja magát elfogadni olyannak amilyen. Ehhez jobbnak láttam írni egy példát: magamat, jelen esetben.
Én sem vagyok tökéletes, sőt. Mikor új iskolába mentem, én voltam az osztály egyik különc tanulója. Nagy fogaim voltak, nem hordtam divatmárkákat, és folyamatosan arról beszélgettem az emberekkel, hogy milyen cukik a mama kiskutyái. Egyszerűen önmagam próbáltam lenni, de rájöttem, hogy ez nagyon nehéz - mivel pár nap múlva már padtársam sem volt. Kétségbeestem, ráeszméltem, hogy elrontottam az első benyomást - mindenki felé. Totálisan magam alatt voltam, hogy hülyének és őrültnek néznek. Elkezdtem utálni a kis súlyfelesleget magamon, a nagy fogaim... mindent. Igyekeztem még jobban elhúzódni, elbújni a világ és az emberek elől. Ez azonban csak még jobban rontott a dolgokon. Nem vettem részt semmiben, tehát esélyem sem volt megismerni új arcokat, akik felvidíthattak volna. Sok idő kellett, mire rájöttem, hogy ez rossz. Még ha nehéz is volt, leküzdöttem a félelmet, és beszélgetni kezdtem, ismerkedni, felfedezni a még mindig újnak számító környezetet. És hamarosan megtaláltam azokat az embereket - még ha nagyon kevesen is vannak -, akik odafigyelnek rám, akikre bármikor számíthatok, szeretnek és elfogadnak. Évek kellettek ahhoz, hogy ezek a barátságok kialakuljanak - sokan léptek be az életembe, és sokan távoztak onnan. De mostanra már minden más. Nem érdekel, hogyha van pár centi oda nem illő a csípőmön, hamarosan fogszabályzós leszek, és nagyon sok dolgot csinálok! El kell mondjam, hogy imádom. Mindenki életében vannak mélypontok, ahogy nálam is, de ezeken túl kell lépni, egyszerűen elsétálni, és magunk mögött hagyni őket.


Az ismert emberek pozitív mondatai sokat segíthetnek, főleg, ha épp rajongunk értük. Én hatalmas Fall Out Boy fan vagyok, egymillió poszter, autogramkártya, letöltött zenék, képek, és minden ilyesmi társaságában. Az ő frontemberünktől, Patrick Stump-tól találtam ezt a tökéletesen ideillő idézetet:
"Ha rossz napod van, ha tényleg nagyon rossz napod van, próbálj jobban bánni a világgal, mint az bánt veled."
Még ha ez nehéz is, a boldogságért megéri harcolni.


Demi Lovato, a név, akiről a tiszta hang mellett, sajnos, a self-harm és az elvonó is eszünkbe juthat. Ő azonban az a típusú nő, aki ha elesik, fel is áll, majd képes továbblépni.
"Szeresd magad, és bánj úgy magaddal, mint a legjobb barátoddal tennéd. Megérdemled ugyanazt a szeretet, mint mások."
Mindenkinek szüksége van barátokra. Ezen a téren pedig egyáltalán nem a mennyiség, hanem a minőség a lényeg. Számomra sincs sok ember, akiket a barátomnak mondhatok, de arról a kevésről tudom, hogy ők a legjobb emberek a világon. Barátokat pedig nem lehet úgy szerezni, hogy a sarokban ülsz, és azért sírdogálsz mert nem vagy elég jó és nincs veled senki.



Egy újabb kedvencemmel folytatom - Adam Lambert. A zenéi egyszerűen fantasztikusak, nálam mindig szerepelnek a lejátszási listán. Ő maga sem a tökéletesség, inkább a másság jelképe. Megjelenésekor csodás hangjával, és féltűnő, glam stílusával kitűnt a tömegből. A tőle talált két idézet pedig azt hiszem mindent elmond.
"Nincs semmi rejtegetni valóm. Az vagyok, aki."
"Annak lenni, aki valójában vagy, sokkal egyszerűbb, mint hamisítani azt."
Az üzenet egyszerű, mégis nagyon sokat elmond: Légy, aki vagy! Légy önmagad! Ne találj ki egy hamis személyiséget, amivel úgy érzed megnyerő lehetsz, ne fess műmosolyt az arcodra! Az emberek könnyebben elfognak fogadni úgy, ha nem vágod át őket.


Utolsóként, egy másik kedvenc bandám frontemberét, a Bastille Dan Smith-ét vonultatnám fel az idézetes képek tömkelege közé. Egy nagyon cuki kis írás, ami engem mindig mosolyra késztet.
"Ne légy szomorú - döbbenetes vagy!"
Szerintem jobban elhiszitek, ha ezt egy fiútól halljátok, és nem tőlem. De higgyétek el lányok, mindegyikőtök döbbenetes, és úgy tökéletes, ahogy van!

Hu, ez egy különösen hosszú poszt lett, remélem kicsit feldobtam a napotok!
Ha van véleményetek, akkor kérek egy kommentet, vagy pötyögjetek a chatbe, illetve dobjatok meg egy e-mail-lel! Ne felejtsétek: regisztráció nem szükséges a bejegyzés alatt lévő jelölőnégyzetek használatához, kommenteléshez, és a chathez sem! De ha van blogger fiókotok /G-mail kell hozzá/, akkor iratkozzatok fel, és kövessétek nyomon a blogom!
Ha aktívak vagytok a közösségi oldalakon, akkor a blog Facebook csoport-ját, és a Tumblr oldalunkat nektek találták ki!
Plusz, ha lemaradtatok volna az előző posztról, akkor itt a link, amin elérhetitek - egy #freestyle bejegyzés volt, egy kis haul-lal!
Illetve, ha több, hasonló posztot szeretnétek látni, itt a helyetek!
Két nap múlva poszt, addig is fel a fejjel hercegnők, le ne essen a koronátok!

Mindenkinek ezer ölelés,
SR Blog.


2 megjegyzés:

  1. Jaj de kis cuki vagy :D Viszont sietnem kell, szóval rövidre fogom :D
    Igazából minden híres példaképnek, mint Demi Lovatónak, biztatnia kell az embereket, és nem rossz példát mutatni, mint Miley, vagy Riri. Természetesen ennek is megvan az előnye, mert a szülők mondhatják, hogy kislány/kisfiam, na ilyen ne légy! És az hogy Demi még boldogságra buzdít minket, az már átlépte a példakép határt, ő valami sokkal több ennél. Én már kiléptem a példaképesdiből, magam vagyok a példaképem, olyan akarok lenni, amilyen vagyok, és így vagyok boldog, és néhány ember szerint súlyos depresszióban szenvedek, meg kell mondjam, nem is rossz. Mivel eddig nem is tudtam, és bár pszichológushoz kellene járnom, nem fogok, a zenét hívom segítségül, mert higgyétek el, nem kell ide terápia, csupán a barátoktól jól lehet érezni magad. Na meg a szabadságtól. Nyár a szabadság, azt csinálsz amit akarsz, és ha önmagad vagy, nos... Az egy leírhatatlan érzés. És a cikk írójának is, igazad van lányom! Nagyon sok életet lehet egy emberbe lehelni egy olyan idézettel (nem az FB-sekre gondolok, azok hülyeségek), amit egy fontos, boldog személy mondott, akár egy versből, akár egy interjúból, vagy a világmeglátás. Ezek mind fontos dolgok, bármi, ami megmosolyogtat, az egy jó dolog, és bárki szervezhet terápiát magának. Én jelenleg egyre több időt töltök a barátnőimmel (minden nap találkozom legalább egy barátnőmmel/barátommal), és sokkal jobb, mert ott vannak nekem, a napokban pedig megláttam, hogy olyan sokat jelentek nekik, azoknak is, akik annyira nem a legjobb barátaim, hogy egy kis helyzetben megvédenek engem. A múltkor egy fiú (bocsánat) lekurvázott. Elmeséltem nekik, erre ráírtak a srácra, hogy hagyjon engem békén, pedig nem is kértem őket. És mosolyogtam, mert megláttam, hogy de igen, szeretnek, és a rosszból jó lett. Így álljunk hozzá minden nagy vagy aprócska dologhoz, mert minden rossz egy jó előkészülete!
    Puszi:
    Ayla S.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ayla!
      Nagyon szépen köszönöm, hogy leírtad a véleményed, és elmesélted ezt nekem/nekünk. Örülök, hogy számodra is vannak olyan emberek, akik minden helyzetben melletted állnak - nekem is vannak, és tényleg megerősíthetem, hogy hatalmas biztonságérzetet és boldogságot nyújt. Az pedig, hogy saját magad példaképe vagy, hatalmas dolog, mivel erre kevesen képesek, gratulálnom kell hozzá, magadhoz! Csak így tovább, érezd jól magad a bőrödben, ne törődj semmivel, érezd jól magad, légy szabad továbbra is! :)
      Puszillak, és további szép napot neked!!:))

      Törlés

Kérlek írd le a véleményed kommentben, ha megteszed, nagyon szépen meg fogom köszönni, hogy időt szántál rá! További szép napot! :)